VISUEL IDENTITET og web

Tekstil i nordiske rammer

Nordic Fabric er en ledende leverandør af tekstiler til møbelindustrien, og selv om deres stoffer også inkluderer bl.a. italiensk uld, så er universet af farver og mønstre tydeligt inspireret af den nordiske designstil og Skandinaviens natur. Opgaven lød på design af identitet og web, og vi tog udgangspunkt i det, der er karakteristisk for nordisk design: Enkel, funktionel æstetik med inspiration fra materialer og farver fra naturen.

VISUEL IDENTITET

Enkelhed og rene linjer

Enkelt og funktionelt. Overskueligt og æstetisk. Vi har vævet den nordiske tilknytning ind i Nordic Fabrics nye identitet, så den skandinaviske tråd træder tydeligt frem. Farvepaletten er hentet i de mange afdæmpede nuancer, der naturligt gror i vores hjørne af verden.

Styling og foto

Naturen med i billedet

Styling og foto er også fortællingen om virksomhedens nordiske rødder. Naturens harmoniske nuancer. Det nordiske lys. Og de skiftende strukturer og mønstre optaget så tæt på, at man næsten kan mærke stoffernes overflade bare ved at se på dem. Det var vigtigt for os at gengive stofligheden, der ikke bare er Nordic Fabrics kernekompetence, men også super relevant for deres kunder, når de vurderer mangfoldigheden af muligheder.

Birgitte Tommerup · 3012 3666 · Birgitte@bytommerup.dk  / Caroline Gaardboe · 5176 6385 · Caroline@bytommerup.dk

Følg os på instagram